Tesco preko proizvođača i HGK sprema ulazak na hrvatsko tržište

Bez autora
Jan 21 2013

Izuzetno smo zadovoljni sastancima, a već smo odlučili i o suradnji s nekim hrvatskim tvrtkama, poručili su iz Tesca nakon B2B sastanka s 20-ak hrvatskih proizvođačkih tvrtki u organizaciji HGK. Iz HGK ne iznose konkretne podatke o sudionicima. Javnosti su se obratili tek Zvonko Fišer, direktor tvrtke MAR-MAR, vodećeg proizvođača bilježnica u regiji, te Nevenka Pelko, direktorica prodaje, marketinga i poslovnog razvoja INKEPOR-a, tvrtke koja se bavi proizvodnjom porculana. Tesco će inzistirati na niskim cijenama, no razgovori su bili i više nego konkretni, složili su se i Fišer i Pelko. Uvjet za sastanak bio je da su tvrtke iz određene tržišne niše, da su izvoznici te da ostvaruju više od 2 milijuna eura prihoda. No, neslužbeno doznajemo kako se Tesco, s obzirom da uskoro ulazimo u EU, definitivno odlučio za trgovine u RH. Na isti način na hrvatsko su tržište ulazili i drugi, među kojima se najkorektnijim smatra Interspar.

Tesco preko proizvođača i HGK sprema ulazak na hrvatsko tržišteIzuzetno smo zadovoljni sastancima, a već smo odlučili i o suradnji s nekim hrvatskim tvrtkama, poručili su iz Tesca nakon B2B sastanka s 20-ak hrvatskih proizvođačkih tvrtki u organizaciji HGK.

Najkorektniji Spar

Iz HGK ne iznose konkretne podatke o sudionicima. Javnosti su se obratili tek Zvonko Fišer, direktor tvrtke MAR-MAR, vodećeg proizvođača bilježnica u regiji, te Nevenka Pelko, direktorica prodaje, marketinga i poslovnog razvoja INKEPOR-a, tvrtke koja se bavi proizvodnjom porculana. Tesco će inzistirati na niskim cijenama, no razgovori su bili i više nego konkretni, složili su se i Fišer i Pelko.

Uvjet za sastanak bio je da su tvrtke iz određene tržišne niše, da su izvoznici te da ostvaruju više od 2 milijuna eura prihoda. No, neslužbeno doznajemo kako se Tesco, s obzirom da uskoro ulazimo u EU, definitivno odlučio za trgovine u RH. Na isti način na hrvatsko su tržište ulazili i drugi, među kojima se najkorektnijim smatra Interspar. Putem županijskih komora sastajao se čak i s lokalnim proizvođačima i potpisivao višegodišnje ugovore, dok je Lidl, primjerice, iz zbirnog skladišta u Jastrebarskom snimao situaciju i konkurente te preko satelitskih tvrtki, kao i Kaufland, kupovao zemljišta za prodajne centre. Drago Munjiza iz konzultantske kuće Jakov Viktor tvrdi kako je Tesco apsolutno zainteresiran za ulazak na naše tržište na kojemu još od 2000. razgovara i s Agrokorom.

Pod povećalom

– Sastanci s HGK i potencijalnim dobavljačima svakako se mogu protumačiti kao jedna vrsta “business intelligencea”, a s druge strane i kao samopromocija. Razgovor s proizvođačima umanjuje pritisak javnosti i “stakeholdera” da će dolazak novog lanca uništiti domaće trgovine i poduzeća – tvrdi Munjiza.

No siguran je da jedan od tri najveća svjetska trgovca već sve zna o RH i regiji i koristi i iskustva britanskog veleposlanstva koje ima i analitički odjel za gospodarstvo, i iskustva drugih britanskih tvrtki u RH.

– Svaka veća trgovačka kuća najmanje dvije godine proučava neko tržište prije ulaska jer se pogreške skupo plaćaju – tvrdi Munjiza, podsjećajući na propast austrijskog Segroa ili pak blokiranog prodajnog mjesta Leclerca u Zagrebu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik